Monday, October 13, 2008

GANDINGAN MANTAP DATO' SERI MOHD NAJIB TUN HAJI ABDUL RAZAK DAN TAN SRI MUHYIDIN YASSIN AKAN DAPAT MEMULIHKAN KEMBALI MARUAH ISLAM DAN MELAYU

Gandingan yang di nantikan ini amat bermakna buat ahli-ahli UMNO dan rakyat jelata khususnya bangsaku Melayu yang beragama Islam. Kita mahukan pemimpin yang mempunyai bekalan pengalaman yang boleh mentadbir tanah air dan yang penting sanggup menerima pandangan dan keluhan akar umbi.

Aku berharap para pemimpin UMNO yang akan dilantik kelak oleh akar umbi baik diperingkat cawangan, bahagian mahu pun MKT menjadikan UMNO sebagai satu pusat bagaimana dapat mengembalikan maruah bangsa melayu dan Islam yang akhir-akhir ini tercemar dik kerana kelemahan didalam mentadbirkan UMNO.

Kronisme dan amalan bodek-membodek hendaklah di buang dan di kikis sama sekali. Ahli-ahli UMNO hendaklah dibela dan diberikan 'priority' dalam perjuangan UMNO. Ahli-ahli UMNO hendaklah di angkat mertabatnya supaya keahliannya di benar-benar bermutu. Kita tidak mengharapkan ramainya ahli UMNO tetapi kita mengharapkan ahli UMNO yang benar-benar menghayati perjuangan bangsa Melayu dulu, kini dan selamanya.

Ahli-ahli UMNO yang di ibaratkan seperti lalang hendaklah di cantas kerana mereka inilah yang akan menjadi perosak UMNO. Ahli-ahli lalang ini niatnya hanyalah menjaga kepentingan diri sendiri sehingga sanggup mengunakan wang ringgit asalkan mereka dapat bertapak diperingkat atasan.

Mereka akan mencari populariti murahan dan sanggup mendidik ahli-ahli UMNO mengamalkan RASUAH @ Politik Wang.

Aku mendoakan Dato Seri Mohd Najib dan Tan Sri Muhyidin Yassin dapat mengepalai UMNO dengan bijaksana dan menerima pandangan ahli-ahli akar umbi dengan tidak mengira status samada ahli-ahli tersebut mempunyai jawatan ataupun tidak. Kita mahukan ahli-ahli UMNO yang berkualiti dan menjadi teladan kepada semua lapisan rakyat khususnya orang-orang Melayu yang sudah melupai asal usulnya.

Sehingga hari ini ahli-ahli lalang yang dahulunya berpaksikan kepada satu pihak sekarang dah mula menyengetkan paksinya kepada siapakah 'team' yang akan menerajui UMNO.

Bagi jawatan Naib Presiden, aku rasa ahli-ahli UMNO dapat menilai siapa yang boleh bekerja dan di ketengahkan untuk menerajui orang nombor tiga parti. Bagi aku biarlah UMNO Bahagian dan para perwakilan yang bijaksana menentukan jawatan tersebut sebagai jambatan untuk menguji kebolehan.

Seperkara lagi, pandangan peribadi aku, mereka / pemimpin tertinggi UMNO yang pernah mempunyai kes wajiblah mengundurkan diri. Buat apa aku sebagai ahli UMNO memilih ketua yang dah ada kes untuk menjadi ketua aku? aku bimbang mereka ini menjadi kacang lupakan kulit. Sedar mahupun tidak mereka-mereka ini akan mengujudkan kroni-kroni mereka yang sama haluan dan akhirnya akan melemahkan organisasi UMNO khususnya orang-orang Melayu.

Buat Pemuda UMNO, KJ masih belum layak untuk menerajui Pemuda UMNO. KJ tidak mempunyai pengalaman langsung diperingkat akar umbi. Pemuda yang memilih KJ hanyalah kerana Pak Lah berkuasa. Sekarang ni kita dapat lihat pencalonan KJ tidak gah seperti dahulu. Jenerasi muda UMNO hendaklah di didik dengan semangat perjuangan yang benar-benar ikhlas, bukan di belai dengan wang ringgit. Pengalaman aku, semasa PRU12, semangat pemuda tidak seperti semangat parti lawan, ada duit ada kerja, tak ada duit duduk tunggu dan lihat. Nak pasang poster pun liat sehinggakan kita membayar kontraktor-kontraktor untuk memasang poster2. Adakah ini semangat yang kita laung-laungkan?

Bagi jawatan Naib Pemuda bagi aku YB Razali Ibrahim adalah tokoh jenerasi pemuda UMNO yang berwibawa dan hendaklah digandingkan dengan MM. Bagi aku Rezal Merican belum lagi layak untuk menjadi orang nombor dua Pemuda UMNO. Tak pernah aku lihat Rezal turun ke akar umbi dan kalau turun pun hanya berjumpa ahli-ahli yang yang ada kepentingan. Bagi aku Razali Ibrahim mempunyai ketokohan tersendiri dan beliau seorang yang berani menyuarakan pandangan akar umbi.

Wahai ahli-ahli UMNO, jadikanlah pemilihan UMNO pada bulan Mac yang akan datang satu pemilihan yang benar-benar membawa pengertian kepada seluruh ahli-ahli UMNO khasnya bangsa Melayu. Para Perwakilan akan di uji Allah SWT dengan wang ringgit di saat-saat akhir, nasihat aku sekiranya ini berlaku, lapurkan terus kepada Lembaga Disiplin supaya amalan politik wang ini dapat dibenteras sama sekali. Sekiranya ini berlaku juga.......UMNO akan terus di landa ujian yang amat dasyat dari Allah SWT. Ikhlaskan diri dan undilah dengan bijaksana.

No comments: