Thursday, October 23, 2008

RASUAH DI DALAM PARTI ATAU DI KENALI SEBAGAI POLITIK WANG

Aku sungguh terkejut apabila para perwakilan dari UMNO cawangan yang hendak menghadiri Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Gelang Patah kali ke 14 memberitahu aku mereka menerima RM500.00 hingga RM1,000.00 setiap perwakilan bagi menyokong untuk mengundi Ketua Bahagian, Timbalan Ketua Bahagian, Naib Ketua Bahagian, AJK dan juga G7 bagi menentukan kepimpinan UMNO Bahagian Gelang Patah.

Adakah ini satu pertandingan yang sihat ditunjukkan kepada ahli-ahli UMNO dan rakyat jelata? Adakah ini satu perjuangan atau satu perjuangan yang hanya mementingkan kepentingan diri dan periuk nasi mereka yang berkobar-kobar untuk memimpin?

Adakah pemimpin yang dipilih nanti benar-benar ikhlas didalam perjuangan mereka untuk bangsa, agama dan tanah air?

Politik Wang atau Rasuah Politik ini makin menjadi-jadi dan apa yang aku lihat tiada segan silu bagi pemberi rasuah dan penerima rasuah. Kesukaan penerima rasuah politik ini seolah-olah menunjukkan kepada ahli-ahli sebagai satu percaturan yang perlu bagi menentukan kepimpinan UMNO Bahagian. Adakah ini yang dinamakan Parti Politik Melayu Terkini?

Dari apa yang aku dengar baik di lobi hotel, di kedai mamak mahu pun SMS, ahli-ahli UMNO mula bercakap-cakap dan mengatakan bahawa sekarang ini kalau nak bertanding pemeriksa kira-kira pun kalau tak ada duit jangan haraplah nak menang.

Ini baru peringkat UMNO Bahagian belum lagi peringkat UMNO Pusat. Dari apa yang aku dengar juga untuk memilih pencalonan Ketua Pemuda Malaysia dan Naib Ketua Pemuda Malaysia pun ada 'Jeneral-Jeneral' atau Agen-Agen yang telah di lantik untuk memastikan pencalonan mereka mendapat pencalonan. Untuk mendapatkan pencalonan tersebut ada yang dikatakan sanggup memberi antara RM500.00 hingga RM30,000.00 (kesahihan belum dapat di pastikan)

Wal hasil sekiranya Rasuah Politik ini tidak di bendung, aku merasakan PRU13 amat sukar bagi kita UMNO menebus balik maruah UMNO, kerana pemimpin yang suka memberi rasuah dan ahli-ahli yang menerima rasuah tidak akan mempunyai semangat perjuangan yang ikhlas, akhirnya UMNO akan di gadai oleh para pemimpin komeng yang mementingkan diri bukan untuk bangsa, agama dan tanah air.

LU FIKIRLAH SENDIRI WAHAI PEMIMPIN KOMENG (PEMBERI RASUAH) DAN AHLI-AHLI KOMENG (PENERIMA RASUAH) YANG BERSELINDUNG DI SEBALIK UMNO

1 comment:

azlishukri said...

usaha yang berterusan harus difikirkan..